Obalamy 5 mitów na temat branży SEO

Optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek istnieje od początku istnienia wyszukiwarek internetowych i stale się zmienia. Szukanie nowych rozwiązań w tej tematyce jest tak samo aktualne dzisiaj, jak było wcześniej i zawsze wywołuje wśród marketerów i strategów SEO dreszczyk emocji. Pomimo ogólnej świadomości wśród specjalistów SEO, iż optymalizacja pod wyszukiwarki jest wszystko co trzeba zrobić, aby zacząć sprzedawać w Internecie to jednak nie zawsze właściciele firm rozumieją jak ważne są działania SEO dla ich sukcesu. Zwykle mają pewne błędne przekonania na temat SEO i roli, jaką ono odgrywa w sukcesie ich przedsiębiorstwa. Poniżej chciałbym Ci zaprezentować niektóre z najczęstszych mitów na temat SEO i pokrótce je omówimy. Do dzieła !

Pierwszy mit: SEO to jedynie marketingowa strategia agencji marketingowych.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych mitów jest to, że SEO to po prostu przynęta na klientów specjalistów od marketingu internetowego i nic więcej. Tak naprawdę wymyślanie magicznych słów kluczowych, z którymi ma się kojarzyć firma, to tylko jeden krok do uzyskania lepszego obrazu działań SEO, które tak naprawdę działają i nie są jedynie wymyślonymi sloganami speców od marketingu internetowego. Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej poprawia komfort użytkowania strony www i zwiększa jej widoczność w sieci poprzez:

  • Tworzenie treści i strukturyzację danych, które są łatwiejsze do znalezienia
  • Optymalizację strony internetowej pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych
  • Docieranie do właściwych odbiorców

Niestety, niektóre mniejsze firmy wciąż naiwnie myślą, iż ich witryna zajmie pierwsze miejsce za 400 złotych. Następnie, w efekcie tego oszustwa wyrabiają sobie błędne negatywne nastawienie do całej branży. Oczywiście nie ma takiego skrótu dla SEO, który pozwoli Ci za konkretną kwotę uzyskać oszałamiające wyniki. Efekt musi zostać osiągnięty stałą pracą, która nierzadko może się ciągnąć przez rok lub dłużej. W tym czasie konieczne jest poniesienie nakładów na konkretny oczekiwany efekt a jego utrzymanie także kosztuje. Zamiast zwalać winę na nieprofesjonalnych naciągaczy lepiej zaufaj ludziom, którzy mogą przedstawić Ci konkretny plan działania oraz mogą pochwalić się dobrymi efektami. Najlepiej zapytaj kogoś znajomego o doświadczoną agencję w temacie SEO. SEO to nie oszustwo. Pozycjonowanie wymaga ciężkiej pracy i wysiłku, aby było skuteczne.

Drugi mit: Blogi są niezbędne dla skuteczności działań SEO.

Niektórzy ludzie kojarzą SEO z tworzeniem setek wpisów na blogu i uważają, że blogi są jego istotą. Blog nie sprawi, że Twoja witryna w magiczny sposób pojawi się wyżej na liście wyszukiwania ani nie sprawi, że więcej osób będzie Cię szukać i odwiedzać Twoją witrynę.
Blog może być świetnym sposobem na dalszym etapie jako wzmocnienie witryny i zwiększenie zawartości przyjaznej dla SEO, jeśli masz już silną pozycję w rankingach wyszukiwania. Blog zazwyczaj angażuje ludzi i zdobywasz dzięki temu stałych klientów. Twoje materiały są też udostępniane jeżeli Twój blog zawiera merytoryczna i wartościową treść. Jeśli jednak Twoja firma jest nowa, nikt nie będzie zainteresowany Twoim blogiem, raczej będzie on traktowany jako gadżet i mało kiedy zdobędziesz ludzi, którzy zechcą udzielać się w dyskusjach pod Twoimi wpisami.

Z blogów należy korzystać, gdy:

  • Masz małą konkurencję,
  • Masz popularną witrynę www. Może w tym przypadku być konieczne sprawdzenie wyniku w teście Domain Authority,
  • Piszesz już bloga na innych stronach i jest on bardzo popularny.

Jeśli musisz pisać bloga dla swojej nowej firmy, użyj Facebooka, aby w ten sposób ją wypromować. W innym przypadku treść bez powiązania z mediami społecznościowymi może zwyczajnie przepaść w gąszczu podobnych treści.

Trzeci mit: SEO jest bezpłatne.

Jest to jedna z reklamowanych zalet SEO w strategii marketingowej, ale jest to dalekie od prawdy. To prawda, że nie musisz wydawać horrendalnych sum na działania SEO, aby zobaczyć pierwsze efekty, ale SEO przyciągnie ruch do Twojej witryny tylko wtedy, gdy zainwestujesz dużo czasu, wysiłku i wiedzy technicznej w poprawę swojej witryny www, aby ją zoptymalizować pod kątem najbardziej popularnych wyszukiwarek internetowych.

Czwarty mit: SEO to upychanie na siłę w treści słów kluczowych.

Dawno minęły czasy, kiedy ilość słów kluczowych była wyznacznikiem pozycji w rankingu Google. Jednak ludzie wciąż żyją w oparach absurdu i kojarzą SEO z upychaniem słów kluczowych w treści. Overstuffing słowami kluczowymi może w tych czasach przynieść więcej szkód niż pożytku. Ludzie szukają unikalnych, angażujących i opartych na wiedzy treści, które mają sens i są pozbawione nienaturalności słów kluczowych.

Piąty mit: Link building jest nielegalne.

Budowanie linków jest nielegalne. W obecnych czasach pokutuje przeświadczenie, iż farmy linków, które kiedyś masowo powstawały w Internecie obecnie zostały całkowicie zbanowane przez algorytm Google. Oczywiście w dużym stopniu oraz w monstrualnej formie tego typu działania zostały ukrócone, jednakże ludzie wciąż myślą, że właśnie przez tą politykę Google, budowanie linków jest nielegalne albo postrzegają je jako coś, co nie może przynieść zadowalających efektów.
Rozwiązanie jest proste, to nie substancja tworzy truciznę, lecz dawka. Nie każde budowanie linków może negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Ważne jest podejście jakościowe, a nie ilościowe, jeśli chodzi o tą kwestię. Łączenie Twojej strony www za pośrednictwem Twittera lub Facebooka lub nieznanych witryn jest w rzeczywistości nietrafionym pomysłem, ale wzmianka w renomowanej witrynie może zdziałać cuda dla wyników SEO. Warto powalczyć o dobrej jakości linki do Twojej strony www.