Blogi i oprogramowanie związane z SEM, o których powinieneś wiedzieć

SEM to akronim od Search Engine Marketing. Firmy, które chcą pozyskać klientów online za pośrednictwem swojej witryny, muszą wiedzieć praktycznie wszystko o SEM. Jest to pierwszy krok w realizacji założeń marketingu internetowego dla firm.

SEM to sztuka bycia widocznym w wyszukiwarkach internetowych oraz stworzenie warunków, które zwiększą prawdopodobieństwo bycia wybranym z listy setek podobnych oferentów. SEM pomoże Twojej firmie osiągać najwyższe pozycje na stronie wyników wyszukiwania, jednakże uzyskanie pozycji na szczycie wyników wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych oznacza, iż musisz wykonać dość sporą ilość pracy, aby to osiągnąć. Twoja witryna będzie jedną z najczęściej odwiedzanych witryn pod względem istotnej dla Ciebie frazy, ale tym co ułatwi Ci osiągnięcie tej pozycji jest zestaw narzędzi, które powinieneś włączyć w swoim warsztacie pracy marketingowej. Dobór trafnych fraz kluczowych dla określonego ciągu wyszukiwanych haseł lub słów kluczowych jest pierwszym zadaniem jakie przed Tobą stoją. Jak widzisz, SEM oferuje różne techniki i jest podzielony na dość znaczną liczbę kategorii .
Ogólnie można go podzielić na dwie kategorie: płatne SEM oraz bezpłatne. Niepłatny SEM, nazywany jest również SEO (Search Engine Optimization), czyli po polsku oznacza optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe i jest trudniejszy niż płatny SEM. Potrzeba czasu, aby uzyskać wyniki dzięki działaniom SEO, ale zwiększają one znacznie wiarygodność Twojej witryny. Płatny SEM może pomóc Twojej witrynie zyskać początkową widoczność w wyszukiwarkach, ale popularność i sprzedaż zależą od tego, jak dobrze Twoja witryna poradzi sobie z ruchem w sieci i zrobi wrażenie na Twoich kluczowych odbiorcach. Płatny SEM może prowadzić do słabego zwrotu z inwestycji w reklamę jeśli nie jesteś świadomy działania swoich podstawowych strategii marketingu internetowego.

Istnieje kilka blogów i stron dyskusyjnych, które mogą pomóc Ci w opracowaniu koncepcji i technik skutecznego SEM. Oto kilka czołowych miejsc w Internecie, które pomogą Ci w opracowaniu swojej strategii e-marketingowej, aby Twoja strona internetowa stała się widoczna dla Twoich odbiorców. Już teraz możesz zapomnieć, że jesteś tą igłą w stogu siana i nikt Cię nie widzi w informacyjnym szumie Internetu. Poniżej znajduje się kilka blogów i stron www, które powinieneś odwiedzić:

  • Senuto
  • Verseo blog
  • Sempai
  • EkspertSEM
  • Silesia SEM
  • Blog WiWi

Uzbrojony w wiedzę oraz zapał do pracy warto też zacząć korzystać ze specjalistycznego oprogramowania, które ułatwi Ci realizacji swoich kampanii marketingowych w wyszukiwarkach internetowych. Do najważniejszych z nich należą:

  1. Google AdWords. Tego narzędzia nie trzeba nikomu przedstawiać. Masz do czynienia ze stroną internetową samych guru internetowej reklamy. Ponieważ większość naszych wyszukiwań odbywa się w wyszukiwarce Google, należy się zapoznać z możliwościami jakie ona oferuje Twojej firmie. W tej wyszukiwarce mogą reklamować się zarówno serwisy biznesowe, jak i serwisy blogowe. Każdy znajdzie dla siebie coś co pomoże mu znaleźć właściwych odbiorców. Wyszukiwarka Google ma same zalety, a jej powszechność sprawia, że niewielkim nakładem pracy Twoja strona będzie odwiedzana przez większą liczbę ludzi. Strony internetowe korzystające z oprogramowania Google Adwords osiągają doskonałe zyski, o czym informuje także firma Google w swoich zestawieniach na swoim blogu firmowym. Za pomocą Google Adwords możesz skorzystać z różnych form płatnego SEM. PPC globalnego jak i kierowanego geograficznie, możesz stworzyć kampanię w oparciu o banery reklamowe, remarketing, videomarketing na YouTube i inne ciekawe opcje. Dzięki Google Adwords możesz naprawdę zmienić wszystko w swoim biznesie i wyprzedzić konkurencję. Dzięki tej platformie zwrot z inwestycji w większości firm poprawił się w sposób znaczący.
  2. Wordstream. Ta strona internetowa to ogromna pomoc w zakresie SEM i marketingu internetowego. Pozwala na stworzenie kampanii marketingowej PPC, zapewniają również różne bezpłatne narzędzia SEM w tym aspekcie. Atutem Wordstream jest także bardzo pomocna obsługa klienta, nawet jeśli chodzi o ich bezpłatne treści. Za pomocą narzędzia Wordstream możesz również tworzyć reklamy społecznościowe. Pomagają one w realizacji kampanii sprzedażowych na Facebooku, Instragramie, Twiterze, itd. Co więcej, dzięki oprogramowania Wordstream Advisor możesz efektywnie organizować i zarządzać swoimi reklamami PPC oraz kampaniami reklamowymi w serwisach społecznościowych. To z pewnością wspaniałe narzędzie do zarządzania e-marktingiem w Twojej firmie, w kontekście reklam internetowych.
  3. HubSpot. To bardzo renomowany i godny polecenia serwis z wieloma płatnymi usługami pomocy w zakresie oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami jak i kampaniami e-marketingowymi. HubSpot może przynieść korzyści zarówno początkującym, jak i zaawansowanym użytkownikom. HubSpot Marketing zadomowił się już w obszarze marketingu cyfrowego i zarządzania reklamą, dlatego trzeba z niego korzystać, gdyż to prawdziwy e-marketingowy kombajn ułatwiający pracę całych zespołów.