SEO optymalizacja co to takiego
SEO jest ważnym elementem marketingu internetowego, jest to optymalizacja stron pod wyszukiwarki, musi ona być zrobiona tak, aby strona internetowa osiągała jak najwyższe wyniki w wyszukiwaniu. Nazywana jest także pozycjonowaniem stron i jest to proces zorientowany na poprawę widoczności w organicznych – czyli nieodpłatnych – wynikach wyszukiwania. SEO to nie tylko optymalizacja strony, ale także oddziaływanie na wszystkie czynniki poprawiające jej widoczność.
Optymalizacja w praktyce
Jeśli dopiero zagłębiamy się w temat pozycjonowania i SEO warto wiedzieć co to wszystko oznacza dla nas w praktyce i co tak naprawdę podlega optymalizacji. Zoptymalizować możemy zarówno treści znajdujące się na stronie poprzez dodanie słów kluczowych, zmiany długości artykułów itd., ale także np. warstwę techniczną i wizualną naszej strony poprzez poprawę szybkości jej działania czy umiarkowane stosowanie reklam. Dostosować możemy również profil linków lub strukturę naszej witryny. Czynników pozycjonujących naszą stronę jest bardzo wiele, dlatego prowadząc działania SEO powinniśmy opierać się na wytycznych wyszukiwarki, własnych doświadczeniach, testach i analizach korelacji. Istnieją czynniki SEO znajdujące się na samej stronie takie jak treść – jej rozmieszczenie i budowa, oraz te spoza takie jak linki prowadzące do witryny. Czynniki te oddziałują na siebie nawzajem i musimy pamiętać, że należy brać pod uwagę różne ich kombinacje.